Proggy Buggy

 

Ta impreza skierowana jest przede wszystkim do tych, którym nie obce są pojęcia: „poczucie humoru", „logika" oraz „programowanie". Już 5 grudnia o godz. 10:00 w siedzibie DataArt Poland (ul. Tomasza Zana 39a, I piętro) odbędzie się międzynarodowa olimpiada humorystyczna z programowania Proggy-Buggy Contest organizowana przez DataArt. Olimpiada zostanie zorganizowana równocześnie we wszystkich miastach, w których ulokowane są centra rozwoju oprogramowania DataArt: Woroneż, Wrocław, Lublin, Dniepropietrowsk, Kijów, Londyn, Lwów, Odessa, Sankt Petersburg, Charków i Chersoń.
Zapraszamy serdecznie: programistów, testerów, back office i wszystkich miłośników mocnych wrażeń, którzy wiedzą jak programować, tych, którzy słyszeli o aplikacjach konsolowych oraz wiedzą o standardowych strumieniach wejścia i wyjścia. Chcemy, aby olimpiada ta miała nieformalny charakter, pozwoliła uczestnikom na szybkie sprawdzanie umiejętności i odbyła się w przyjaznej atmosferze pełnej dobrego humoru.
Choć zadania nie będą skomplikowane, będzie ich dużo a na rozwiązanie uczestnicy otrzymają tylko 42 minuty.


Zwycięzcą olimpiady zostanie drużyna, która maksymalną ilość zadań rozwiąże w najkrótszym czasie. Wszystkie zadania będą sprawdzane na bieżąco za pośrednictwem serwera, do którego zostaną podłączeni uczestnicy. Dzięki temu w błyskawicznym tempie będzie można wyłonić zwycięzców.
Nagrody będą przyznawane w kilku kategoriach: najlepszy programista Olimpiady, najlepszy programista w danym kraju, najlepszy programista w danym mieście oraz najlepszy programista z grona pracowników DataArt.
Aby wziąć udział w Olimpiadzie Proggy-Buggy wystarczy się zarejestrować. Drużyna może liczyć od 1 do 3 osób. Maksymalna ilość drużyn – 10. Zachęcamy do udziału!
Startujemy: 5 grudnia o godz. 10:00, DataArt Poland, ul. Tomasza Zana 39a, I piętro

Rejestracja jest otwarta do 15 listopada: https://docs.google.com/forms/d/1XPNlXuc8WqqsN1_TSVeI9NqDeKfSSgGPx-8fQc91Udw/viewform

Każda drużyna, która zgłosi się do udziału w Olimpiadzie, powinna zabrać ze sobą jeden laptop. To za jego pośrednictwem uczestnicy będą rozwiązywali zadania.

Poniżej prezentujemy przykładowe zadanie z zeszłorocznej olimpiady i jego rozwiązanie.

Problem A: Zadanie czekoladowe
Starcie tytanów, połamanych płyt, gier umysłu – to właśnie czeka na Ciebie w tym zadaniu. Na stole leżała czekolada. Jak to zawsze bywa w takich przypadkach, Buggy i Proggy zobaczyli ją w tym samym czasie i zaczęli ciągnąć każdy w swoją stronę. Gdy nie wyłonił się zwycięzca, Buggy zaryzykował i zaproponował grę "Wszystko albo nic".

Reguły są następujące: na początku każdy gracz dostaje jeden kawałek czekolady w rozmiarze N x M. Pierwszy gracz łamie go na dwa prostokąty i zostawia je na stole. Po tym drugi gracz wybiera jeden z kawałków na stole i powtarza tę samą operację. Podobna procedura powtarza się aż na stole nie będą leżeć kawałki 1x1 (nie uda się ich złamać, czekolada zawiera całe orzechy). Gracz, który swoim ruchem sprowadził grę do takiego stanu wygrywa i zabiera całą czekoladę.

Proggy zdecydował zacząć. Czy pomoże mu to?

Input format
W jedynej linii są zawarte liczby całkowite N и M (1 <= N, M <= 70000).
Output format
Output „Proggy" jeśli wygra pierwszy gracz albo „Buggy", jeśli wygra drugi.
Examples
Input Output
2 2 Proggy
1 3 Buggy
Rozwiązanie na C++
#include
int main()
{
long n, m;
std::cin>>n>>m;
std::cout<<(n%2 && m%2 ? "Buggy" : "Proggy");
return 0;
}